12 Mart 2013 Salı

Trüf Çikolata Topları ( Chocolate Truffles )



Chocolate Truffles diye duyduk ilk! Tadına baktık sonra da pek sevdik ;))) Eeeee, çikolata bu! Tarihini okudum, tariflerini taradım. Epeyce deneme yaptım ve sonunda aynı yere vardım: Damak tadınız eşsizdir. Size alternatifleri sunmak benim görevim. Gerisi tamamen sizin muhteşem zevkinize kalıyor.  Ancak tarif ararken o kadar eğlenceli birine denk geldim ki sizinle paylaşmalıyım! Zaten tarifin orjinali de Titli’ye ait… İngilizce bilmiyorsanız dahi lütfen bu videoyu izleyin. O kadar eğlenceli bir kadın ki… http://titlisbusykitchen.com/archives/chocolate-truffles
Ben bu güzel trufları arkadaşlara götürdüm ve çay molasında tatmalarını istedim. Hepsinin yüzü öyle güzel bir mutlulukla baktı ki bana… Ben bu işi seviyorum!!!!
Temelde iki malzeme lazım bize: Çikolata ve krema. Ama ne kadar? Farklı oranlar var kullanabileceğimiz. O yüzden hepsini vereceğim size. Dilediğinizi seçin, deneyin ve hangisi damak tadınıza uyuyorsa bundan böyle öyle yapın trufflarınızı.
Şimdi tarifte sıkıntı yaşamamanız için sizden ricam linke tıklayıp http://celikkizmutfakta.blogspot.com/2012/03/baslarken.html yazımı okumanız. Ama daha önce okuduysanız zaten neden bahsettiğimi biliyorsunuzdur. Hadi tarife...

TRÜF ÇİKOLATA TOPLARI
KAÇ KİŞİYE YETER?
* Bilemiyorum ;)
NE LAZIM?
Ganaja ne lazım?
Eğer bitter çikolata kullanacaksanız temel oran budur. Bazı tariflerde krema oranı yarı yarıya azaltılabiliyor. Hani evde kremanız az kaldıysa, üzülmeyin!
-          100 gr. %55-70 arası kakao içeren kaliteli bitter çikolata
-          100 ml. yoğun ve kaliteli krema (Ben Tikveşli kullandım.)
-          10 gr. tereyağı (dilerseniz… mecbur değilsiniz)
**Ben 200 gr. çikolataya 200 ml. krema kullandım.
Eğer sütlü ya da beyaz çikolata kullanacaksanız o zaman da krema oranını kesinlikle azaltmalısınız.
-          100 gr. sütlü ya da beyaz çikolata
-          75 ml. yoğun ve kaliteli krema
-          Tereyağına gerek yok bu defa!
Canımız isterse ganajı nasıl tatlandıralım?
** Dileyenler bisküvi, kek ya da kurabiyeyi robottan geçirerek ganaja ekleyebilirler.
-          1 tatlı kaşığı portakal kabuğu
-          Nane esansı
-          Rom
-          Vişne, nane…  likörü
-          Kahve aroması
-          …. Hayal gücünüz ve damak tadınız neyi istiyorsa...
Trufumuzu neyle kaplayalım?
-          Kakao
-          100 gr. erimiş sütlü çikolata
-          Bisküvi kırıntısı
-          Hindistan cevizi
-          Dövülmüş fındık…
-          Süs şekerler, dekor şekerler…
NASIL YAPARIZ?
·         Yine temel prensipleri yazacağım. Sonrası size kalmış…
1-      Çikolatayı rendeleyin ya da robotlayın. Ne kadar küçük taneli olursa o kadar kolay erir.
2-      Kremayı küçük bir tencereye koyun ve kaynama noktasına gelene kadar ısıtın. Ancak dikkat! Sakın kaynatmayın ya da çok yğksek ateşte uzun süre tutmayın. İyice ısınmış, kaynadı kaynayacak… hemen alın ve çikolatanın içine dökün ve güzelce karıştırın ki çikolata erisin. Bu aşamada likör, portakal kabuğu gibi eklemek istediğiniz ganaj malzemelerini de ekleyin.
3-      Karışımı dolaba atın ve en az 2-3 saat bekletin. Sabır ;)
4-      Katılaşmış ganajı dilerseniz yeniden bi karıştırın ve hemen tatlı kaşığı ile alıp dilediğiniz büyüklükte toplar yapıp elinizle yuvarlayın ve yağlı kağıt üzerine dizin. Sadece elinizde fazla tutmayın ki elinizin ısısıyla erimesinler!
5-      Şimdi dilediğiniz kaplama malzemesinin içine atıp yuvarlayın ve dilediğiniz şekilde saklayın dolapta. (Dışarıda da saklayabilirsiniz ama en iyisi buzdolabıdır. Buzdolabında 1 hafta, dondurucuda 1 ay saklayabilirsiniz. Tabii, dayanabilirseniz…)
·         Çikolata kaplı olsunlar mı istiyorsunuz truflarınız? Çikolatayı benmari usulü eritin ve bir kürdan saplayın trufunuza. Bu şekilde batırın çikolataya ve yağlı kağıt üzerine bırakın. Ben bu konuda pek iyi olduğumu söyleyemeyeceğim : ((  O yüzden kakaoya buladım.

Afiyet olsun…
SİZDEN RİCAM… 
Tariflerimi denerseniz ve de benimle deneyimlerinizi paylaşırsanız çok ama tahmin bile edemeyeceğiniz kadar çok sevindirirsiniz beni… Yorumlarınızla hem eksiklerimi görmemi sağlarsınız hem de bana değerli düşüncelerinizi aktarırsınız… Paylaşmak güzeldir ve mutluluk verir!

2 yorum:

  1. Deneyecegim yilbasinda tesekkurler tarifiniz icin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim afiyetle yer ve keyifli bir yeni yıla giriş yaşarsınız ;) Sevgiler ;))))

      Sil

DMCA.com Protection